Bananpandekager - MUMS!

BALI – DET ER IKKE SIDSTE GANG!

Vi bestilte en impulsiv rejse til Bali for et par uger siden, hvor vi tog en lille uges ferie.
Det var en SKØN uge!

Jeg havde fundet dette super lækre hus (se her!) i byen Seminyak, som jeg var blevet anbefalet at bo i.
Huset levede fuldstændig op til beskrivelsen og billederne på nettet… Wau! (Vi gav 15.000kr. for 6 overnatninger, da det var højsæson.)

Skærmbillede 2016-09-02 kl. 15.59.07

Skærmbillede 2016-09-02 kl. 15.58.52

Skærmbillede 2016-09-02 kl. 16.00.57

Hver morgen kom der en butler og gjorde lækker morgenmad klar. Vi fik en seddel efter maden, hvor vi skulle udfylde ønsker til morgendagens morgenmad – juice, pandekager, æg, tidspunkt osv. Det var lækkert at vågne op til hver dag. Min veninde Rikke havde sagt vi SKULLE prøve deres morgenmad ude i byen, og det kan jeg måske godt lidt fortryde, vi ikke fik gjort. Det må blive næste gang!

Vi fik oplevet Bali så godt vi kunne – gik rundt i gaderne, spiste dejlig mad og var på små ture. Michael havde lidt arbejde næsten hver dag (undtagen da vi var i badeland), så pigerne og jeg brugte en del tid på at gå ture i byen og ellers hygge ved poolen.

Nu er det første gang, vi er på Bali – men synes gaderne minder meget om Thailand. (Nogle steder lidt snusket). Spisestederne er dog klart bedre på Bali end i Thailand – efter min mening. Ja, og så er jeg vild med deres mange farverige bygninger. Man kan kun blive i godt humør…

Skærmbillede 2016-09-02 kl. 15.56.56

thumbnail_IMG_1537

Lidt tips, hvis du skal til Bali i Seminyak området:

Shopping!
Der er mange super hyggelige butikker i det område, hvor vi var. Virkelig mange lækre ting til billige priser! Det ville være perfekt med en venindetur til Bali, hvis man ligesom mig, kunne bruge alle døgnets timer til shopping. Man skal ikke slå til første gang man falder for noget. Jeg fandt nogle fine pynteting i en fin butik til en pris, som jeg synes var ret fair. Jeg købte det dog ikke (heldigvis), for jeg fandt præcis det samme i en anden (mindre fin) butik til 1/2 pris!

På Bali er der mange flotte pynteting og billige malerier. Det smarte er, at du sagtens kan købe malerierne med hjem. De tager dem af rammen og ruller dem sammen og pakker sikkert ind, så du kan få dem med i flyveren – Super smart! Tip: Hav plads i din kuffert hvis du tager til Bali!

Strand!
Deres strande var jeg ikke imponeret over (men var dog heller ikke på deres hvid-sands strande). Vi var på stranden ved Seminyak (mørkt sand), og pigerne hoppede i de meget høje bølger. (Et stort hit!) Men man skal holde godt fat i ungerne, for der var knald på! Vi fik anbefalet at tage helt til sydspidsen af Bali, for der skulle de lækre og hvide strande være. Vi havde også planlagt en tur derned, men vågnede op til regn på dagen. Så vi blev hjemme et par timer til det stoppede med at regne og besøgte i stedet et virkelig cool sted, Potato Head . Her får man pool (og poolbar), hyggelig stemning og lækker mad.

Badeland!
Vi var blevet anbefalet at tage til Waterbom – Det var en super anbefaling! Waterbom er et stort vandland, med alverdens vandrutschebaner. Det er nok også det smukkeste vandland jeg har været i, da det er omgivet med grønt. Derudover er det blevet kåret til verdens 2. bedste vandland! (+ det bedste i Asien). Vi gik all-in og købte en pakke der inkluderede massage, familiehytte, og vandballon-aktivitet til børnene, det kunne sagtens have været billigere. (Den helt store tur kostede ca. 1700kr. for os 4.)

Spisesteder!

KU DE TA – Her fik vi den ypperste service, det lækreste kød og alt andet i topklasse. Det var i den dyre ende, men det betød bare, at det var DK priser. (Det er billigt at spise på Bali.)
(Vi måtte bestille bord, da det var et meget populært sted.)

La Siclia – Vi fik lækre pizzaer & pasta (virkelig hyggeligt sted med mørk slotsstemning.)

Potato Head – Karakteristisk poolbar. Her fik vi en lækker burger, og der var børnemenu til pigerne.

Derudover fik vi besøgt flere mindre spisesteder og generelt var det bare rigtig godt.

Det var alt i alt en dejlig tur, og vi kommer helt sikkert til wonderful Bali igen. ❤️